Augmenta la teva productivitat sense estrès amb el GTD

GTD: Un sistema de confiança extern a la nostra memòria

Sempre ho deixes tot per a l’últim moment? Tens la sensació que no ets capaç de complir les teves obligacions? Aleshores, ets el candidat perfecte per provar el sistema d’autogestió GTD.

Getting Things Done és un mètode de productivitat desenvolupat per David Allen, consultor sobre productivitat, que ha estat acceptat mundialment com una de les metodologies d’organització personal més eficients.

El GTD es basa en el principi que una persona necessita alliberar la seva ment de les tasques pendents guardant-les en un lloc específic, de manera que no cal recordar el que cal fer i es pot concentrar a fer les tasques.

D’on ve el nom de Getting Things Done?

Getting Things Doni és el nom del llibre de David Allen on explica per primer cop tot el seu mètode de productivitat. El llibre, que s’ha traduït al castellà com Organitzat amb Eficàcia, explica què és GTD i tota la metodologia amb alguns exemples i, especialment, explicant els motius de per què és bo organitzar-se mitjançant aquesta metodologia.

Què és el mètode GTD?

David Allen afirma que la nostra memòria és ineficient. Utilitza sovint aquest exemple: Quantes vegades la nostra memòria ens ha recordat alguna cosa en algun moment en què no podíem fer res sobre aquest tema? I Quantes vegades la nostra memòria no ens recorda alguna cosa quan sí que podem o ho hem de fer? Getting Things Done aposta per tenir un sistema organitzatiu amb què puguem confiar, extern a la nostra memòria, que ens permeti recordar les coses que hem de fer en el moment adequat.

Amb aquest sistema, la nostra ment pot estar tranquil·la sabent que no se li escapa res i, per tant, es pot dedicar a fer allò que toca: treballar en accions concretes, de manera creativa i eficient. Aconsegueix fer fàcil l’emmagatzematge, el seguiment i la revisió de tota la nostra vida, de tot el que tenim o volem fer.

Carles Martín, empresari, emprenedor i actual Director General d’ASISgrup ens explica com aplicar aquest mètode en aquest vídeo. I com que Escio és una eina eficaç per organitzar les diferents accions dins d’un projecte.

Tot en un sol entorn de treball

Articles Relacionats