Les tendències que marcaran el camí per als especialistes en màrqueting en 2024

Aquest 2024 ens ofereix un canvi radical en com es comportarà el màrqueting, en part, gràcies a la inclusió sense precedents de la IA

Al meu entendre, la combinació de les dades actitudinals i de comportament ajudaran els especialistes en màrqueting a perfeccionar les seves estratègies de creixement per a l’any vinent. T’explico quines són les 10 tendències que marcaran el camí:

  1. La IA trobarà el seu camí Un 67% dels especialistes en màrqueting se senten positius sobre les possibilitats de la Generació IA. I com que la indústria està explorant casos d’ús en el procés de desenvolupament de contingut. La necessitat de comprendre l’efectivitat d’aquesta producció serà encara més important l’any vinent i d’ara endavant.
  2. La cultura és el primer – Els consumidors són cada vegada més vocals en les seves demandes a les marques. A nivell mundial, un 80% dels consumidors diuen que “fan un esforç” per comprar a empreses que donen suport a causes importants per a ells. Mirant cap al futur, els processos per a gestionar el risc confrontacional hauran d’estar integrats en la planificació de màrqueting, per a assegurar que les marques estiguin en sintonia amb la cultura més àmplia.
  3. El control del missatge es troba amb la cultura de cancel·lació – En 2024, seran aquells que parlin sobre temes globals d’una manera consistent amb el seu ADN, i que després defensin la seva postura, els que conquistaran els cors dels consumidors, malgrat les possibles controvèrsies a curt termini.
  4. La batalla per l’atenció i les emocions s’intensificarà – La importància de l’atenció en l’efectivitat dels mitjans i la creativitat està ben establerta, però el 62% dels especialistes en màrqueting encara prefereixen utilitzar mètriques de comportament contundents com el temps de visualització. L’ús de prediccions d’atenció basades en IA està ja en augment i està destinat a jugar un paper més important en 2024, permetent als especialistes en màrqueting mesurar l’atenció a gran escala en els anuncis digitals.
  5. Canvi cap a mesures holístiques d’èxit – Sabem que el 42% de les empreses ara incorporen mètriques de sostenibilitat en les seves KPI, en comparació amb el 26% en 2021. Aquesta tendència assenyala un canvi cap a l’equilibri entre guanys, planeta i persones, no com a compromís, sinó com a estratègia empresarial.
  6. És necessària innovació radical per a impulsar el creixement sostenible – Les marques percebudes com a innovadores aconsegueixen tres vegades més creixement que aquelles que no ho són. Però veiem nivells molt baixos d’innovació en l’època posterior a la Covid. La innovació, especialment la innovació radical, serà important per a totes les marques que desitgin trobar el millor camí cap al creixement en 2024.
  7. Les marques desafiadores es fan camí – La indústria de productes de consum massiu (FMCG/CPG) ha vist com les marques desafiadores impulsen un creixement desproporcionat en buscar desafiar conceptes establerts, idees, necessitats del consumidor i ocasions. Amb 1 de cada 2 compradors globals preferint comprar marques més petites sempre que sigui possible, veurem com aquestes continuen tenint èxit. Les marques grans han de treballar en agilitat, velocitat en el mercat, orientació al consumidor i presa de decisions basada en dades per a mantenir el ritme.
  8. El poder de la “premiumización”– Amb la inflació afectant les butxaques dels consumidors ja els productes de marca pròpia guanyant quota de mercat, les marques recorren a promocions de preu, reducció de grandària i descomptes per a mantenir la seva quota de mercat. Analitzem dades mostren que la “premiumización” és un camí cap a l’èxit: aquest 2023. En 2024, els especialistes en màrqueting se centraran en la gestió de preus per a assegurar que el preu i el valor estiguin alineats.
  9. En 2024, los especialistas en marketing se centrarán en la gestión de precios para asegurar que el precio y el valor estén alineados. En 2024, els especialistes en màrqueting se centraran en la gestió de preus per a assegurar que el preu i el valor estiguin alineats. Ara és el moment que les marques revisin la seva estratègia digital i el seu contingut per a assegurar-se que siguin presents on es trobin els consumidors.
  10. El comerç al detall s’endinsa en el negoci de la publicitat – Enmig dels canvis en el comportament del consumidor, els mitjans minoristes són ara un canal essencial per a interactuar amb els compradors; les nostres dades mostren que el 56% dels professionals de mitjans al detall als Estats Units i el Canadà invertiran més en mitjans minoristes en el futur. Mirant cap a 2024, els compradors i venedors necessiten una mesura independent i sense restriccions dels mitjans per a donar suport a la prova del rendiment del canal i crear millors experiències publicitàries.

Una cultura d’aprenentatge continu i la presa de decisions basada en dades són essencials perquè els especialistes en màrqueting naveguin pel canvi tècnic i cultural que estem vivint. La Generació AI no és una moda, sinó un desenvolupament transformador que ja està impactant profundament en la nostra indústria. Però la tecnologia sense enginy humà és inconseqüent, i aquesta és la subtilesa que prové de la intersecció de dades significatives i experiència.

Articles Relacionats