Linkedin enfronta dificultats econòmiques i ha pres mesures dràstiques per a enfrontar-les, abandona la Xina i acomiada a 700 empleats

La companyia ha acomiadat a més de 700 empleats i ha tancat la seva aplicació a la Xina. Aquesta decisió se suma a les 270.000 ocupacions que s’han perdut en el sector tecnològic en els últims sis mesos.

#Microsoft ha retirat #Linkedin de la #Xina, convertint-se en l’última xarxa social occidental a abandonar el mercat xinès. Malgrat haver complert 20 anys enguany, la plataforma ha decidit acomiadar a 716 empleats a causa de la crisi.
El CEO de Linkedin, Ryan Roslansky, ha compartit en el blog de la companyia una explicació de la situació actual i les raons darrere d’aquestes mesures. En un correu electrònic, Roslansky va assegurar que \”a mesura que guiem Linkedin a través d’aquest panorama que canvia ràpidament, estem fent canvis en la nostra Organització empresarial global (GBO) i la nostra estratègia a la Xina que donaran com a resultat una reducció de funcions per a 716 empleats\”.
La decisió d’acomiadar a més de 700 empleats es deu als canvis en el comportament dels clients i el creixement més lent dels ingressos. Linkedin està implementant modificacions en resposta a un entorn global, en canvi, constant i un desafiador panorama macroeconòmic.

La decisió de Linkedin d’acomiadar a més de 700 empleats i abandonar la Xina és un indici més de la difícil situació que està enfrontant el sector tecnològic actualment i de la importància d’adaptar-se a un entorn en constant canvi.

La companyia planeja reenfocar la seva organització empresarial global per a impulsar el seu creixement, centrant-se en tres àrees principals: reorganització del treball, agilitat i alineació d’equips.
Pel que respecta a la Xina, Linkedin ha tingut una relació tibant des del principi. En 2014, la plataforma va ingressar en el mercat xinès sota el seu propi nom, però amb una versió adaptada per a complir amb els requisits del país. A tenir en compte que, per a 2021, Linkedin comptava amb 50 milions d’usuaris al país.
No obstant això, la companyia va considerar la seva presència a la Xina com un \”entorn operatiu desafiador\” a causa dels estrictes controls sobre el contingut publicat en la plataforma i les restriccions en relació amb la llibertat d’expressió. Amb el tancament de la seva aplicació xinesa, Linkedin reduirà significativament la seva presència en el mercat, encara que mantindrà a empleats al país en els departaments de recursos humans i màrqueting. L’estratègia se centrarà en ajudar a les empreses que operen a la Xina en àrees com ara contractació, màrqueting i capacitació a l’estranger.
Estarem atents als moviments de la plataforma. (Esolvo)

Articles Relacionats