Què és el correu brossa i com prevenir-lo

Els correus electrònics de correu brossa són missatges no desitjats que sovint s’enviïn en massa a molts usuaris aleatoris. Aquests missatges poden contenir anuncis, però també enllaços de pesca o codi maliciós (malware).


El filtratge automàtic de correus electrònics i la identificació de missatges de correu brossa és molt avantatjós, ja que pot reduir el risc d’atacs de pesca i facilitar als usuaris la navegació pels seus comptes.

Els proveïdors més populars de correu electrònic ofereixen un botó per poder denunciar un missatge com a correu brossa. Així, pots «entrenar» al teu correu electrònic perquè detecti millor el correu brossa. Qualsevol missatge detectat així s’envia directament a la vostra carpeta d’spam, sense passar per la bústia d’entrada.

Per millorar l’eficiència de la detecció d’spam

1. Accedeix a la teva bústia de correu mitjançant webmail o al correu que utilitzis al teu dispositiu com ara Outlook.
2. Reviseu els missatges de la carpeta Safata d’entrada. Mou tots els missatges de correu brossa a la carpeta Spam. Això farà que el filtre antispam del servidor reconegui el correu brossa de forma més eficient.


A més, afegim aquests tipus i consells, per aprendre a reduir la quantitat de correu brossa general que t’arriba.

Pots indicar quins missatges no són spam.
Fes una ullada de tant en tant a la carpeta de correu brossa i, si trobes algun correu que no hagués de ser aquí, trasllada’l a la safata d’entrada. D’aquesta manera, ajudaràs al filtre de correu brossa a aprendre quins correus electrònics pot ignorar.

Registra’t amb adreces de correu electrònic secundàries.
Moltes plataformes i serveis d’Internet requereixen una adreça de correu electrònic per registrar-te. Si no és absolutament necessari, no utilitzis la teva adreça principal.

No interactuïs de cap manera amb el correu brossa.
Això s’aplica a tot tipus de correu brossa, no només als correus electrònics. No feu clic a enllaços, no descarregueu fitxers adjunts i mai responeu als spammers. Si ho fas, poden pensar que ets un objectiu receptiu, cosa que significa que enviaran més correu brossa.

Si algú a qui coneixes t’envia spam, avisa’l.
Si rebeu un missatge d’spam d’un contacte de confiança, digueu-li que el vostre compte ha estat piratejat i utilitzat per enviar correu brossa. Daquesta manera, aquesta persona podrà prendre mesures i recuperar el control.


Des d’Esolvo us recomanem seguir aquests consells per millorar el vostre dia a dia reduint el correu brossa. Si teniu qualsevol dubte us podeu posar en contacte a través d’aquest enllaç.

Articles Relacionats